Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.pascualbravo.edu.co/handle/pascualbravo/131
Title: | Construcción de un modelo de negocio para la empresa Techno-Ingenio S.A.S. |
Authors: | Ocaña Rodríguez, Juan David Castañeda Rengifo, Daniel Pérez González, Ricardo |
metadata.dc.contributor.advisor: | Villegas López, Carlos Enrique |
Abstract: | Resumen: El presente proyecto, contiene de manera general la problemática más relevante
de las PYMES en el mercado industrial en Colombia, en comparación con las empresas multinivel y las empresas internacionales. Por tanto, resalta la importancia del avance tecnológico y profesional en el mercado nacional, con el fin de estar a la vanguardia de la innovación actual de los productos y servicios necesarios para suplir la demanda en el país y en el resto del mundo. Cabe resaltar, que utiliza en su diseño metodológico un enfoque cualitativo con un modelo descriptivo; el cual, permite la obtención de datos de fuentes primarias y secundarias; los cuales permitieron evidenciar la necesidad de la
creación de empresas con un enfoque orientado a la asesoría y consultoría en la industria y el abastecimiento de los recursos necesarios para satisfacer la demanda del cliente en el mercado nacional, ya que por la obtención de resultados se concluyó que no existe una empresa como tal que supla la demanda. Abstract: The present project, contains in a general way the most relevant problematics of the PYMES on the industrial market in Colombia, in comparation with the companies multilevel and the international companies. Therefore, it high lights the importance of the technological and professional advance on the domestic market, in order to be to the forefront of the current innovation of the products and necessary services to replace the demand in the country and in the rest of the world. It is necessary be noted that the methodological design used a qualitative approach with a descriptive model; which, it allows the obtaining of information of primary and secondary sources; which allowed to demonstrate the need of the entrepreneurship with an approach orientated to the advising and consultancy in the industry and the supply of the necessary resources to satisfy the demand of the client on the domestic market, since for the obtaining result one concluded that a company does not exist as such that replaces the demand. |
URI: | https://repositorio.pascualbravo.edu.co/handle/pascualbravo/131 |
Appears in Collections: | Ingeniería Mecánica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rep_IUPB_Ing_Mec_Construcción.pdf | 1,23 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License